Wycisz się dzięki jodze

Wycisz się dzięki jodze

Joga staje się coraz bardziej popularna i coraz więcej osób decyduje się na jej uprawianie. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ wykazuje ona niezwykle korzystny wpływ na nasz organizm. Pozwala wzmocnić ciało, pomaga zadbać o zgrabną sylwetkę, a także pozytywnie oddziałuje na kondycję psychiczną. W trakcie treningu można zredukować stres, jak i również poprawić swoje samopoczucie. To tylko jedne z licznych korzyści, jakie płyną z regularnego uprawiania jogi. W tym artykule odpowiemy, dlaczego jeszcze warto ćwiczyć jogę i na czym to polega. Zachęcamy do lektury.

Czym właściwie jest joga i dlaczego warto ją ćwiczyć?

Joga to system ćwiczeń, którego celem jest przywrócenie wewnętrznej równowagi. Powstała w Indiach jako dyscyplina samodoskonalenia. Założeniem jogi jest integracja ciała, myśli i duszy. W związku z tym, że obecnie niemal każdy z nas narażony jest na stres, który negatywnie oddziałuje na nasz organizm, koniecznym jest poszukiwanie rozwiązań, dzięki którym będzie można go zredukować. W tej kwestii niewątpliwie sprawdzi się właśnie joga, która nie tylko pomoże nam uczynić nasze ciało bardziej wysportowanym, ale także umożliwi rozluźnienie się. Co ważne, uprawianie jogi nie wymaga dużych nakładów finansowych. Na początku wystarczy zaopatrzyć się jedynie w matę do ćwiczeń oraz strój sportowy, w związku z czym jej praktykowanie jest przeznaczone dla każdego, bez względu na zasobność portfela.

W czym jeszcze może pomóc nam uprawianie jogi?

Tak jak wspomnieliśmy na początku, joga wykazuje zbawienny wpływ na nasz umysł i ciało. Jest to fakt, który potwierdzają liczne badania. Joga obniża poziom kortyzolu zwanego hormonem stresu. Dzięki temu pozytywnie oddziałuje na zdrowie psychiczne, pomaga pozbyć się stanów lękowych, a także zapobiega depresji. Osoby ćwiczące jogę w sposób wyraźny odczuwają odprężenie, rozluźnienie i poprawę nastroju. Dzięki ćwiczeniom oddechowym, które są stałym elementem treningu, dochodzi do usprawnienia pracy płuc i dotlenienia mózgu, a w konsekwencji również obniżenia poziomu stresu. Pozycje jogi zwane asanami, angażują każdą część naszego ciała, wzmacniając i uelastyczniając przy tym mięśnie, co pozwala na rozluźnienie napięć. Osoby, które borykają się z bólami kręgosłupa, niewątpliwie odczują ulgę w trakcie praktykowania jogi. Zwiększa ona bowiem jego elastyczność i pomaga uśmierzyć ból. Jak wynika z przeprowadzonych badań, medytacja wraz z prawidłowym oddechem pozwala zwalczać wiele dolegliwości. Chroni przed miażdżycą, obniża ciśnienie tętnicze, redukuje bóle stawów, pleców oraz szyi, reguluje gospodarkę hormonalną, a także poprawia krążenie. Osoby uprawiające jogę, mogą cieszyć się dobrym zdrowiem, gdyż ćwiczenia wzmacniające organizm powodują wzrost jego odporności, a także dodają energii i pozwalają odzyskać siły witalne. Co ważne, joga poprawia przemianę materii. Wspomaga trawienie i zapobiega wzdęciom. Dodatkowo, ze względu na to, że jej uprawianie wymaga wysiłku fizycznego, pozwala spalić kalorie, a tym samym przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej i w konsekwencji utraty wagi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.